Михайло Стрельбицький
Любов є Бог
Українські Дон-Кіхоти,
українські Дульсінеї…
Додалися Божі квоти
Україні достеменній…
Додались Господні раптом,
коли стало зрозуміло:
є де лицарськи вмирати,
в полі класти душу й тіло.
… З нею він не попрощався,
і вона його ледь знає,
та в пекельнім місті Щастя
враз вона його с п а с а є:
то молитвою тривкою,
то дзвінком невчасним в часі,
чудеса спасіння коїть,
цупить з-під коси «Кумасі».
І в шпиталях віднаходить,
і сльозою гоїть рани,
привидів зі сну відводить,
відціловує під ранок.
1
«Вона мене спасла дзвінком «невчасним».
Від снайпера: шістнадцятий калібр!..
Як я за телефоном нагинався,
він вистрелив мені у лівий бік.
Момент в момент! Так просто не буває.
Я –вниз, а куля – чирк по бушлаку!
І – в дерево, в колоду потрапляє.
Ну хто б ще жінку мав собі таку?
Нам командир заборонив дзвінки,
ми – родичам і друзям «трелі денні».
І от вона – з якоїсь там Луки –
між смертю і життям вставляє свої трени:
«Тривожно щось мені. Ти як там – чи здоров?..»
А що відповісти, як мову одібрало?
«Ти знаєш – віднайшовсь – що Бог наш є любов?..»
«Це капелан сказав?» – вона перепитала».
2
«Вона спасла мене від мародерства
(я ж то такого й «терміну» не знав;
не звиклий «брати», «нести», «дерти», «перти»,
назустріч «градам» не за тим рушав).
Але прийшла ротація, а з нею
спокуса враз… додому привезти…
машинку пральну – скромний знак трофею,
аби почуть Маріїне : «Ух ти!»
То ж їй найнеобхідніше до хати,
де є трьох футболістів обпирати.
Й от їдем повз покинуті будинки –
я й земляки: Оксана та Андрій –
і я на тему пральної машинки
заводжу мову й до Андрія: «Стій!»
Лиш тут Оксана – як небесна Панна:
«Ви, хлопці, – що? Василю, ти – здурів?!
Це ж – мародерство! Рівень хулігана!
А ти ж – ідейний! І оце – «дозрів»?!..
Я їй:
«А ворог наш заводи ріже,
вивозить авта, вугіль і ясир!»
Вона:
«Бо ворог – ворог! Каменем наріжним –
йому грабунок і «борба за мир».
Андрій угукнув – і, мовляв, проїхали
і тему, і можливість, і «шкандаль».
Нас обстріляли – нас прикрила віхола,
свою небесну кинувши вуаль».
3
«Вона спасла мене і моїх друзів,
до єгерства забравши від чарчини,
в якій ми наших бід вояцьких друзки
топили, три калічних побратими.
«Агов, герої!» – нам вона сказала, –
з війни якщо виходять, то – голінно:
не з сулією, хлопи, не із салом,
а з тим-таки – ще раз – адреналіном».
Мовляв, хто звик щомить ризикувати,
без ризиків почне тут ся спивати:
«Адреналін же в лікувальній дозі
лісгосп вам гарантує, кавалєри:
якщо, рушниці взявши, ви, по змозі,
заступите дорогу браконьєрам.
Їх не стріляти, але зупиняти,
хоча бувають всякі – в тім-то й справа…».
… Ну й зупиняєм, і – о Божа мати! –
нам «броником» слова: «Айдару» – слава!»
4
«Він спас мене, обмануту і зраджену,
байстрям невинним тупо «завантажену»,
він, як Спаситель, прочитав мене
і, сам ледь-ледве «складений хірургами»,
шпитальними сумними деміургами,
мені сказав: «Не думай про дурне!..
Нас там за те вбивали і калічили,
що ми є ми, ордою не засмічені,
що діти наші – наша плоть і кров…
Я… батька твого… сина нерожденного…
чи знаю? – поспитав мене, стражденную. –
Жени «кнура» до мене, кров-любов!»
І «кнур» пішов! І був, як після сповіді.
Сяк-так зліпились ми без зайвих «доводів»,
хрестили незбайстрючене дитя…
А він, спаситель наш? На жаль, не витримав
наступних операцій. Ми нарипались
до лікарів. Але… не на життя.
Хто він мені? Сусідки-бабці внук,
нетяга-учень з класу паралельного…
Сирітці-бабці ось несу цибульки пук,
хлібця і оселедчика соленого…
Вона при нас. Батьки мої не проти.
Так і живем, святенькі, наяву.
Спішу з роботи. Впораю турботи –
дзвонити мужу: на передову».